"Mmm juust!" - lihtne idee maailma lauamänguturule

13.04.2017
"Mmm juust!" - lihtne idee maailma lauamänguturule

Üks minu viise genereerida lauamängudeks ideid, on mõelda, millisele ettevõttele reklaamlauamäng teha. Ehk näiteks kõnnin tänaval ja näen McDonaldsi reklaami ning hakkan mõtlema hamburgeri-tegemise teemalist mängu, et seda võimaluse puhul neile pakkuda. Reklaammängudeks pakutavad mängud peavad olema tavaliselt ülilihtsad peremängud, et sihtgrupp neist hästi aru saaks.

Sellest saigi alguse mu lihtne juustumäng "Alles Käse!", eestikeelse pealkirjaga "Mmm juust!". Mõlgutasin mõtteid pakkuda piimatootjatele lihtsat juustuteemalist kaardimängu, mis oleks piisavalt lihtne ja lastesõbralik ning tore nii töötajatele kui ka äripartneritele kinkida.

Idee ise tuli päris kiiresti (Sellepärast mulle meeldibki kaardimänge teha!), printisin kaardid välja ja proovisin abikaasaga korduvalt mängida. Pärast esimesi ebaõnnestumisi ja paari muudatust tundus mäng väga tore.

Kuid juustutootjatega nii hästi ei läinud. Käisin küll mõnel kohtumisel ja mäng ka meeldis firmade esindajatele, kuid hiljem tulid kahjuks (või õnneks?) eitavavad vastused. Võib-olla ei olnud ka müügioskused nii head, et ideed maha müüa. Igatahes pakkusin mängu Saksamaa lauamängukirjastusele ABACUSSPIELE, kelle valikusse kuuluvad näiteks loomaaia ehitamisemäng Zooloretto, koostöö-kaardimäng Hanabi ja palju teised populaarsed kaardi- ja lauamängud.

Pakkumine sisaldas infot sihtgrupi, mängijate arvu, vanuse, komponentide kohta ning lühikest mängukirjeldust ja näidispilti.

Täpselt kolme kuu pärast (september 2012) saabuski e-postkasti kiri kirjastuse toimetajalt Matthias´elt, kes ütles, et nad on mängule ise prototüübi valmistanud, mänginud seda ning neile väga meeldis see lihtne, kuid kaval mehaanika ja nad sooviksid lepingu sõlmida. Sellele järgnes ka uudis, et kuulus lauamängude illustraator Michael Menzel teeks mängule illustratsioonid. Lepingusõlmimine läks libedalt ning Nürnbergi mänguasjade messil jaanuaris 2013 oligi kaardimängu esmaesitlus.

Nüüdseks on mängule tehtud mitmeid kordustrükke ning see on lokaliseeritud näiteks Venemaa turule, Tšehhi/Slovaki turule, Leedu/Läti/Eesti turule ning isegi Hong-Kongi turule ja mäng on siiani üpriski edukas ning toob toreda litsentsitasu iga poolaasta minu arveldusarvele! :)

Kokkuvõtteks - ei tasu pead norgu lasta ebaõnnestumistest – nad võivad viia palju suuremate õnnestumisteni!

Teilegi edu!