Kindel plaan on oma mäng trükki lasta! Mida selleks teha?
Lauamängu(de) väljaandmine on nagu iga teinegi äri, tuleb teha äriplaan või ärimudel, mõelda, kes on Sinu sihtgrupp, kliendid, konkurendid, partnerid. Milline on hinnapoliitika? Millele ja kui palju raha kulub ning kui palju raha lauamäng sisse tooma hakkaks? Samuti, kui palju raha Sul alguses vaja oleks ja kust seda leida, et lauamäng valmis toota?
Kõigepealt peab toode – lauamäng, olema lõpuni valmis viimistletud, testitud erinevate inimestega, kes on andnud (nii head kui halba) tagasisidet. Pead tegema saadud negatiivsest kriitikast järeldused ja vajadusel muudatused ellu viima, kuni mäng on võimalikult ideaalilähedane.
Ja siis algab raske kirjastamisprotsess:
- Palka endale toimetaja, kes Su reeglid üle käib ja toimetab.
- Vajadusel palka endale tõlkebüroo või tõlkijad, kes Su reeglid soovitud keeltesse tõlgivad.
- Pane paika list komponentidest, mis mängus vaja: karp, laud, reeglid, kaardid, plastmassist-puidust komponendid, täringud, kui palju, kui suured jne. Mõtle välja kogused, kui palju lauamänge soovid toota.
- Palka illustraator, kunstnik, kes teeb soovitud kujundustööd.
Sõlmi temaga kindlasti ka leping, et kõik õigused antud tööle kuuluksid Su ettevõttele!
- Otsi trükikoda, kes Su papist, paberist komponendid valmis teeb.
Ka Eestis on mitmeid trükikodasid, kes võiksid seda teha.
- Otsi mängukomponentide tootja, kellelt tarnid vajadusel muid komponente.
- Otsi ja rendi laoruum, kuhu oma kauba ladustad, kui see kohale jõuab.
Või soovid mänge oma magamistoas ladustada? :)
- Otsi transpordifirma, kes Su kauba sinna kohale toimetab.
- lisaks on Sul vaja pakendile ka EAN-koodi ja mänguasjadele vajalikke märgistusi: CE-tähist ja hoiatusmärki (ning -teksti) väikelastele. EAN-koodi võid saada siit: www.gs1.ee (pead aastas üks kord tasuma liikmemaksu olenevalt firma suurusest, olenemata koodide arvust). Võid osta ka ühekaupa või küsida lauamängudetootjalt.
Tähistel on kindlad reeglid, kui ei taha kleepida kogu tiraažile veel eraldi kleepse karpidele peale.
NB! Eelnevalt võta neilt (ning nende konkurentidelt) hinnapakkumised ja tee nende baasil eelarve ja turundusplaan.
Samuti uuri, palju sarnase tüübiga lauamängude hind poodides on, tee turu-uuringuid ja vaata ka konkurentide hindu.
Mõtle, millise hinnaga Sinu potentsiaalsed kliendid oleksid nõus antud mängu ostma?
Mõtle, kuidas projekti rahastada!
Laenad pangalt või sõpradelt-sugulastelt raha? Kirjutad projekti, otsid sponsori või kasutad ühisrahastusplatvorme?
Võimalusi on palju! Loomulikult on mitmeid võimalusi, kust saab ka koonerdada või tahad hoopis rohkem raha projekti paigutada. Kas ladustad kauba enda garaažis ja ei maksa laorenti. Kas tood-viid ise kaupa ja hoiad transpordikuludelt veidi kokku. Kas pigistad kvaliteedi kohapealt silma kinni ja teed soodsama toote või hoopis suure ja pilkupüüdva lauamängu, see on kõik Sinu mõelda.
Järgmine kord aga sellest, mida selle lauamänguhunnikuga edasi teha, kui see kord kohale on jõudnud.